سلام دوستان خوش آمدید
خوش آمدید

بر اساس تحقیقی که توسط انجمن تغذیه امریکا در سال ۲۰۱۲ انجام شد، پسته تنظیم کننده ترکیب میکروبی دستگاه گوارش است.این مطالعه نشان داد که پسته سطح باکتری های مفید موجود در دستگاه گوارش را تغییر داده و از این طریق سلامت این سیستم را بهبود می بخشد.میکروب های مجرای گوارش نقش مهمی در سلامت میزبان یعنی انسان ایفا می کنند. اصلاح این محیط میکروبی برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و همچنین سلامت کلی بدن ضروری است و بر اساس مطالعات، پسته با این مکانیسم به سلامت دستگاه گوارش کمک قابل توجهی می کند.

پسته ترکیبات ضروری مورد نیاز دستگاه گوارش را تامین می کند

پسته دارای خواص پری بیوتیک است. پری بیوتیک ها ترکیبات غذایی غیر قابل هضم مانند فیبرهای غذایی هستند که در مجرای گوارش باقی مانده و به عنوان منبع غذایی باکتری های روده به مصرف می رسند.غذاهای با خواص پری بیوتیک رشد و یا فعالیت باکتری های سودمند دستگاه گوارش را افزایش داده و با بهبود تعادل میکروبی روده بزرگ، تاثیرات مثبتی بر سلامت بدن دارند. پسته همچنین حاوی ترکیبات شیمیایی ویژه ای است که تعادل میکروبی روده را بهبود می بخشند.برای بررسی ارتباط بین ترکیبات پری بیوتیک موجود در پسته و سیستم گوارش، تحقیقی انجام شد که در آن ۱۶ فرد سالم به صورت تصادفی انتخاب شدند و به ۳ گروه تقسیم گردیدند. رژیم غذایی گروه اول فاقد پسته، گروه دوم حاوی روزانه ۱٫۵ انس (۴۲٫۵ گرم) و گروه سوم حاوی ۳ انس (۸۵ گرم) پسته یا بادام بود.به منظور ارزیابی ترکیب باکتری های روده، نمونه مدفوع افراد شرکت کننده مورد بررسی قرار گرفت. همچنین مقادیر باکتری اسید لاکتیک و بیفیدوباکتر نیز تعیین گردید. این باکتری ها دو گروه از میکروارگانیسم های زنده موجود در مجرای گوارش هستند که در تجزیه ترکیبات غذایی نقش دارند.

نتایج این تحقیق نشان داد که بعد از ۱۹ روز، در افرادی که ۸۵ گرم پسته (معادل ۱۴۷ عدد پسته یا ۲ واحد) مصرف کرده بودند، باکتری های مفید روده افزایش پیدا کردند. همچنین مشخص شد که تاثیر پسته در بهبود تعادل میکروبی روده از بادام قوی تر است. بنابراین می توان گفت که مغزها به ویژه پسته به دلیل دارا بودن فیبر و سایر ترکیبات پری بیوتیک نقش مهمی در بهبود تعادل میکروبی روده ایفا می کنند.

۱ انس (۲۸٫۳۵ گرم) پسته معادل ۴۹ عدد پسته و حاوی ۱۶۰ کالری انرژی می باشد که ۳ گرم فیبر (۱۲ درصد مقدار توصیه شده روزانه) را تامین می کند. فیبر موجود در این مقدار پسته از فیبر ۱ واحد نان گندم (یک کف دست نان) بیشتر است. همچنین پسته منبع خوب ویتامین B6، مس، منگنز، فسفر و ویتامین B1 (تیامین) می باشد.

 

 




تاریخ: چهار شنبه 25 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی

این باور وجود دارد که خاصیت میکروب کشی بامبو می تواند به کشتن کرم ها و انگل های روده کمک کند. جوشانده ی برگ بامبو برای تخلیه ی انگل ها و کرم ها مفید اس

با این که بامبو یک گیاه بومی آسیا می باشد اما امروزه در سرتاسر نقاط دنیا می توان آن را به راحتی پیدا کرد.

بامبو علی رغم قد بسیار بلندی که دارد به عنوان یک درخت در نظر گرفته نمی شود؛ در حقیقت این گیاه دائمی چوبی شکل، متعلق به خانواده ی گیاهان علفی می باشد و بلندترین علف جهان محسوب می شود!

از زمان های قدیم، قسمت های مختلف گیاه بامبو برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شده است؛ چرا که دارای خاصیت درمانی متفاوتی بوده است.

فواید برگ بامبو برای سلامتی:لیستی که در ادامه آمده است برخی از فواید سلامتی بامبو را برمی شمارد:

بامبو برای درمان اختلالات معده

گفته می شود که برگ های بامبو به کشیدگی طبیعی ماهیچه های معده و پیشرفت و بهبود فعالیت معده کمک می کند. از این رو برگ های بامبو برای درمان سوء هاضمه و دیگر مشکلات گوارشی سودمند است. علاوه بر این، خاصیت آنتی اسپاسمودیک (ضد انقباض و تشیج ) بامبو می تواند به تسکین اسپاسم ها و انقباضات روده و معده کمک کند و به موجب آن اسهال را نیز درمان نماید.

بامبو برای درمان اختلالات مربوط به قاعدگی

خاصیت قاعدگی آوری بامبو می تواند به بهبود و تنظیم دوران عادت ماهیانه کمک کند. در نتیجه بامبو ممکن است به درمان دوره های نامنظم قاعدگی کمک کند.

بامبو برای درمان اختلالات ریوی

خاصیت آنتی اسپاسمودیک برگ های بامبو می تواند به درمان انقباضات لوله تنفسی کمک کند. از این رو این گیاه برای بیماران مبتلا به آسم مفید است. بامبو انقباضات مربوط به نایژه ها و همچنین تنگی تنفس را درمان می کند.

بامبو برای درمان کرم های روده ای

این باور وجود دارد که خاصیت میکروب کشی بامبو می تواند به کشتن کرم ها و انگل های روده کمک کند. جوشانده ی برگ بامبو برای تخلیه ی انگل ها و کرم ها مفید است.

بامبو برای درمان زخم ها

بامبو می تواند به تمیز کردن و التیام بخشیدن زخم ها به وسیله ی تقویت سیستم گردش خون کمک کند. از این رو برای درمان زخم ها مفید است.

 

 




تاریخ: شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی

 لبخند زدن هم برای خود فرد و هم برای اطرافیان مفید است. روان شناسان معتقدند که لبخند زدن روی اطرافیان فرد تاثیر مثبت می گذارد. در این مطلب ۷ دلیلی که باید لبخند بزنیم بررسی شده که عبارت است از 

۱افزایش اعتماد :
نتایج یک تحقیق نشان می دهد افراد به فردی که لبخند می زند،
۱۰درصد بیشتر اعتماد دارند.

۲باعث بخشش می شود :
با افراد خطاکاری که لبخند می زنند ملایم تر برخورد می شود. مهم نیست این لبخند قلابی، غم انگیز یا واقعی باشد، زیرا در بخشیدن فرد خطاکار موثر است.

۳کسب همدلی دیگران :
خرید کادو سالروز ازدواج تان را فراموش کرد ه اید؟ اسم کسی را از یاد برده اید؟ با لبخند می توانید همدلی بقیه را به دست آورید. افراد مقابل به جای پافشاری روی آن چه که فراموش کرده اید با دیدن لبخندتان بالاخره شما را می بخشند.

۴درمان درد :
لبخند زدن راهی برای کاهش اندوه ودرد است.

۵توانایی فکر کردن :
لبخند زدن، علاوه بر ایجاد احساس راحتی، توجه و توانایی فکر کردن را افزایش می دهد. نتیجه آزمایش این فرضیه نشان می دهد داوطلبانی که لبخند می زنند در کارهایی که نیاز به کل نگری و دقت بیشتری دارد موفق تر از دیگران هستند.

۶جذب دیگران :
محققان دریافتند، برقرار کردن ارتباط چشمی با دیگران تا
۲۰درصد و لبخند زدن تا ۶۰درصد باعث جذب شدن فرد مقابل می شود.

۷ طول عمر :
افرادی که عادت به لبخند زدن دارند، عمر طولانی تری می کنند.

 

 




تاریخ: شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی

  *هیچ رژیمی بدون فعالیت‌ بدنی یا ورزش به هیچ دردی نمی‌خورد. یادتان باشد که پیاده‌روی از نان شب هم واجب‌تر است. پیاده‌روی هم اصول و روش دارد

*در سربالایی نروید، این تصور غلط که هر چه بیشتر عرق کنید، زودتر لاغر می‌شوید را از ذهنتان پاک کنید. عرق کردن نشانه سوزاندن چربی نیست، یک فعالیت طبیعی برای دفع گرمای بدن است. یک لیوان که آب بخورید، دوباره به پله اول برمی‌گردید

*پیاده‌روی باید مستمر باشد، جلوی هر مغازه‌ای میخکوب نشوید و دوباره به راهتان ادامه بدهید! اگر قرار است نیم ساعت پیاده‌روی کنید، دقیقا تمام این نیم‌ساعت را به طور مفید پیاده‌روی کنید

*وسیله سنگین نداشته باشید، این وسیله سنگین را نه در دستتان بگیرید، نه روی شانه‌هایتان بیندازید. تا می‌توانید سبک پیاده‌روی کنید

* با نظم قدم بردارید، اول جوگیر نشوید و تند تند قدم برندارید که آخر پیاده‌روی یک لاک‌پشت هم بتواند ازتان جلو بزند! از همان اول با یک ریتم خاص قدم بردارید

*کفشتان مناسب باشد، با کفش پاشنه‌بلند پیاده‌روی نکنید. همین روزهاست که از شدت کمردرد نتوانید از جایتان تکان بخورید!

 

 




تاریخ: دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی

مادر ای لطیف ترین گل بوستان هستی
تو شگفتی خلقتی
تو لبریز عظمتی
تو را دوست دارم و می ستایمت!
دست بر دعا بر می دارم و از خدای یگانه برایت برکت,رحمت و عزت می طلبم




تاریخ: دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی

مادر ای لطیف ترین گل بوستان هستی ، تو شگفتی خلقتی

تو لبریز عظمتی ، تو را دوست دارم و می ستایمت .

دست بر دعا بر می دارم و از خدای یگانه برایت برکت , رحمت و عزت می طلبم




تاریخ: دو شنبه 9 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 130
بازدید هفته : 157
بازدید ماه : 170
بازدید کل : 47850
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


فا src="http://tinatools.persiangig.com/tools/fal/2.gif">