سلام دوستان خوش آمدید
خوش آمدید

 
آماده سازی : 30 دقیقه                   پخت : 15 دقیقه              مواد لازم جهت تهیه کباب کوبیده سیخی برای 3 نفر

گوشت گوساله 400  گرم
پیاز متوسط 2 عدد     
نمک و فلفل    به میزان لازم
سماق
به میزان لازم 
روغن   به میزان لازم 
 گوجه فرنگی 3 عدد  

 
طرز تهیه کباب کوبیده سیخی
تمام مواد را داخل خردکن میریزیم خوب ورز بدهید معمولا مواد را شب حاضرمیکنم تا موقع ظهر خوب مزه دار شود .

مواد بعدازاینکه شب تاصبح داخل یخچال گذاشتم دوباره ورز میدهیم می توان ازکوبیده زن استفاده کرد موادگوشتی را به اندازه یه نارنگی برمیدارم وسطش میگذاریم سیخ چوبی را هم رویش میگذاریم وقتی دستگاه را فشار میدهیم روی گوشت خوب کیپ شود تابه را کمی چرب میکنم سیخ هارومیچینم.

سرتابه میگذاریم تاخوب مغزپخت شود بعدازمدتی به طرف دیگر برش میگردانیم میتوانید روغن بیشتربزنید سرخ کنید.

گوجه را می توان زیر قابلمه گذاشت تا خوب نرم شود بتوانیم پوست آن را بکنیم.




تاریخ: جمعه 17 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی




تاریخ: جمعه 14 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی

کوکوی سبزیجات,نحوه پخت کوکوی سبزیجات


کوکوی سبزیجات غذایی سالم است و برای افرادی که گوشت و مرغ نمی خورند این کوکو با موادی که درونش است گزینه مناسب و بسیار خوشمزه ای است.


آماده سازی : 15 دقیقه                   پخت : 30 دقیقه                        مواد لازم برای 5 نفر :

 گل کلم  1 پیمانه
 هویج  1 پیمانه
 قارچ 1/2 پیمانه
سیب زمینی  1 عدد
نخود فرنگی 1/2 پیمانه
ذرت 1/2 پیمانه
فلفل دلمه 1/3 پیمانه
آرد 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 5 عدد
بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل به میزان لازم

 طرز تهیه :
گل کلم ، هویج و نخود فرنگی و ذرت رو بخارپز میکنیم سپس خیلی ریز خورد میکنیم.
سیب زمینی را رنده کرده و با آب شسته تا تمام نشاسته آن برود فلفل دلمه را نیز ریز خورد کرده و همه ی مواد را با هم خوب مخلوط میکنیم.سپس تخم مرغها را زده و به مخلوط اضافه و بعد آرد میریزیم نمک و فلفل و بیکینگ پودر را میزنیم.
ماهیتابه را با کمی روغن داغ کرده مایه را ریخته در ماهیتابه را گذاشته و بعد از اینکه زیر کوکو پخت طرف دیگر کوکو را میپزیم تا سرخ شود.البته این کوکو را هم می شود کاملا در فر هم پخت یعنی قالب را کمی چرب کرده و در فر قرار دهید.




تاریخ: جمعه 14 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی

 

طرز تهیه ترشی شامی با لپه, پخت ترشی شامی با لپه


مواد لازم :

 آبغوره به مقدار لازم
 روغن  به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۳-۲ عدد
گوشت چرخ كرده ۳۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
لپه ۳ قاشق غذاخوری
سیب زمینی كوچک ۳ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
 دارچین به مقدار لازم


طرز تهیه :
ابتدا لپه را بشویید و با مقداری آب و نمك و روغن بپزید. وقتی لپه خوب پخت آب آن را كنار بگذارید و لپه را خوب له كنید. پیازها را رنده كنید و آب اضافه آن را بگیرید.
سپس گوشت، لپه، پیاز، تخم‌مرغ، نمك و فلفل را با هم مخلوط كنید و خوب ورز دهید.


تابه ای را داغ كنید و در آن روغن بریزید. از مایه گوشت به اندازه یك گردو بردارید و كف دست به صورت دایره كوچك درآورید و سرخ كنید.
در قابلمه كوچكی رب گوجه‌فرنگی را با كمی روغن تفت دهید و بعد آب لپه را كه كنار گذاشته بودید، آبغوره، نمك، فلفل، كمی دارچین و زردچوبه را به آن اضافه كنید.


اگر مایه غلیظ بود كمی آب به آن بیفزایید. وقتی سس خوب جوشید، شامی‌هایی را كه سرخ كرده اید، داخل آن بچینید و اجازه دهید تا گوشت بپزد.
معمولاً در حدود نیم ساعت كافی است. سیب‌زمینی را پوست بكنید و به صورت حلقه‌ای خرد كرده و در روغن سرخ كنید و برای تزیین غذا از آنها استفاده كنید.

* سایر نکات
اگر مایه ترش شامی بیش از حد شل بود و در دست شكل نمی گرفت، می‌توانید از یك قاشق غذاخوری آرد نخودچی استفاده كنید در صورت تمایل به جای آبغوره از آبلیمو یا آب نارنج استفاده كنید.




تاریخ: جمعه 14 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی

 ژنتیک: ژن طاسی  روی کروموزومهای اتوزومال قرار داشته و روی کروموزوم جنسی نیست. این ژن در مردان بصورت اتوزومال غالب و در زنان بصورت اتوزومال مغلوب منتقل میگردد. ژن طاسی در مرحله جنینی باعث میشود یکسری از فولیکولهای مو نسبت به دی هیدروتستوسترون حساس شوند و بعد از بلوغ به دنبال افزایش سطح هورمونهای آندروژنی,این فولیکولهای حساس وارد مرحله کوچک سازی شده و از بین میروند.

 استرس:از دیگر عوامل ریزش مو است.استرس شدید باعث میشود درصد زیادی از موها در یک زمان وارد مرحله تلوژن شوندو رشدشان متوقف گردد. چند ماه پس از استرس وارد شده,موهای در حال استراحت دچار ریزش شده تا حدی که موجبات نگرانی فرد را ایجاد مینماید.استرس میتواند شامل یک ضربه روحی ناگهانی مثل مرگ یکی از نزدیکان یا از دست دادن شغل یا جدایی یا بیماری  نظیر تب شدید و عفونت و.... یا خستگی شدید ناشی از کار زیاد و ...... باشد.
  شیمی درمانی و رادیوتراپی: درمانها عوامل پرقدرتی هستند که باعث توقف فاز رشد و ریزش مو میشوند.شیمی درمانی و رادیوتراپی  روی سلولهایی از بدن که به سرعت تقسیم میشوند اثر کرده  و باعث از بین رفتن آنها میشود.سلولهای فولیکول مو نیز سرعت تقسیم بالایی دارند, در نتیجه تحت تاثیر این داروها قرار گرفته و دچار ریزش میشوند.این حالت موقت بوده و چند ماه بعد از توقف شیمی درمانی ,موها شروع به رشد میکنند.

تغذیه: تغذیه نامناسب نیز پس از مدتی سبب ایجاد کمبود ویتامینها,پروتئین,آهن و سایر مواد معدنی میشود.کمبود این مواد به نوبه خود سبب ریزش مو میگردد.در صورت تغذیه مناسب و رفع کمبودها این اثر موقتی بوده و ریزش مو مجددا"طبیعی میگردد.

عدم تعادل هورمونها:آندروژن ها هورمونهای مردانه هستندکه در هر دو جنس وجود دارند. این هورمونها مسبب ایجاد طاسی با الگوی مردانه در افراد  مستعد از نظر ژنتیکی میباشند.هورمونهای دیگری که بر ریزش مو اثر دارند عبارتند از:هورمونهای هیپوفیز و هورمونهای تیروئید.

مواد شیمیایی:مواد شیمیایی که در رنگ کردن ,فر کردن ,صاف کردن و دکلره کردن موها استفاده میشوند,می توانند باعث خشکی و خرد شدن موها سده و ریزش موقتی ایجاد نمایند.در موارد استفاده مکرر از این مواد ,ریزش دائمی شده و موهای ریخته شده دیگر رشد نمی نمایند.

سن:تعداد فولیکولهای مو از سن بلوغ به بعد با افزایش سن بتدریج کاهش مییابد.

داروها:طی مطالعاتاخیرمشخص گردیده برخی از داروها باعث ریزش مو میگردند.داروهایی نظیر وارفارین,هپارین و فنیدین,تیواوراسیل و داروهای ضد سرطان مثل سیکلوفسفامید,آدریامایسین,وینکریستین و قرصهای ضد بارداری همه میتوانند دلیلی برای ریزش مو باشند.مصرف بیش از حد ویتامین آ نیز می تواند باعث ریزش مو گردد. 




تاریخ: جمعه 14 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی




تاریخ: جمعه 14 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی




تاریخ: جمعه 14 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی

توکل یعنی اجازه دادن به خداوند !

که خودش تصمیم بگیرد .

 تو فقط بخواه و آرزو کن !

پیشاپیش شاد باش

و ایمان داشته باش که رویاهایت !

هم چون بارانی در حال فرو ریختنه

پیشاپیش شاد باش و شکر گزار

چرا که خداوند نه به قدر رویاها !

بلکه به اندازه ایمان و اطمینان توست که می بخشد




تاریخ: جمعه 14 آذر 1393برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی

زندگی به کودک یکی از اتفاقات فوق العاده در زندگی یک خانم است. اگرباردار هستید  بیشتر از همیشه نیاز به مراقبت دارید. مصرف مواد غذایی و توجه به تغذیه از جنبه های مهم حاملگی است. خوردن مواد غذایی سالم برای تغذیه جنین بسیار مهم است چون به نوزاد هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی بسیار کمک میکند و برای خود مادر نیز مهم است که بعد از حاملگی تنناسب اندام خودرا حفظ کند . در اینجا برخی از غذاهایی که حتما باید در دوران حاملگی بخورید  را معرفی میکنیم
1-غذاهای غنی  از آهن

.وقتی حامله هستید بدن شما نیاز به آهن بیشتری دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که  ؛برای مادر خوب نیست چون  نوزاد  بعد از بدنیا آمدن از شیر مادر تغذیه میکند

از انواع لوبیاهای پخته مانند لوبیا قرمز؛سفید؛چشم بلبلی و عدس در رژیم غذایی خود استفاده کنید البته دراین موارد پرخوری نکنید چون بیشتر از حد اگر بخورید دچار سوء هاضمه می شوید. اضافه کردن اسفناج و سیب زمینی به رژیم غذایی خود بسیار خوب است چون   این مواد  نیز غنی از آهن هستند. حد اقل یک فنجان از هریک از مواد غذایی را روزانه استفاده کنید
2- غذاهای غنی از پروتئین
پروتین برای رشد ذهنی کودک ضروری است و این در مقابل خستگی های دوران بارداری مبارزه میکند. آوکادوو؛ گردو؛ بادام؛ عدس؛ تخم مرغ؛پروتئین حیوانی؛ شیر و باد ام زمینی و جوانه ها سرشار از پروتئین هستند
3- مواد غذایی غنی از اسید فولیک
کمبود اسید فولیک در بدن ارگانهای کودک را دچار مشکل میکند. در مواد غذایی مانند عدس؛ اسفناج ؛ میوه جات؛ مارچوبه؛ لوبیا سیاه و سفید ؛ کاهو؛ کلم سبز ؛ و جعفری منابع زیادی از اسید فولیک است . . پزشک شما حتما   قبل از باروری 4 تا 6 ماه به شما قرصهای اسید فولیک  تجویز خواهد کرد
4- . غذاهای غنی از ویتامین
مادران باردار در طول دوران بارداری باید از میوه و سبزیجات سبز برگ   استفاده کنند و  غذای  خوبی بخورند و درزمانی که گرسنه هستند میوه و سبزی و سالاد را فراموش نکنند تا ویتامین د  آنها تامین شود و در برخی مواقع حمام آفتاب را فراموش نکنند
5-غذاهایی که حاوی امگا 3
امگا 3 برای مبارزه با بیماریهای مشترک برای مادر بسیار ضروری است تا  کودک را سالم بدنیا آورد. امگا 3 در غذاهای دریایی  بخصوص ماهی  ؛ آوکادو؛ اجیل وماست یافت می شود.
6-غذاهایی که در هضم غذا کمک می کند
در طول دوران بارداری  معده شما ممکن است دچار ناراحتی معده  و سوء هاضمه شونذ. موادی مانند  ماست؛ دوغ؛ سوپ, ا ب میوه برای معده خانمهای باردار مفید است و به هضم غذا کمک کیکند و دارای ارزش تغذیه  ای خوبی هستند که برای رشد جنین و سلامت مادر حتی بعداززایمان نیز خوب است




تاریخ: پنج شنبه 22 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی

  انجير

1.     طبع آن گرم و تر است.
2.     سرشار از ويتامينها به خصوص B1 مي‌باشد.
3.     ضدچربي خون ، اوره خون و تصفيه كننده خون مي‌باشد.
4.     براي كساني كه دوره نقاهت را مي‌گذرانند مفيد است. 10 صبح 5 عصر ميل شود.
5.     نرم كننده سينه و روده است.
6.     براي كساني كه تنگي نفس دارند خوب است.
7.     انجير داراي آهن ، برم ، منگنز ، آهك و گوگرد مي‌باشد.
8.     خوردن انجير قبل از غذا باعث تحريك اشتها مي‌شود و محيط را براي هضم غذا آسان مي‌كند.
9.      كساني كه يبوست دارند قبل از غذا انجير بخورند.
10.  كساني كه مي‌خواهند چاق شوند. صبح ناشتا انجير با كمي رازيانه ميل كنند.
11.  خوردن انجير باعث ازدياد عرق مي‌شود به خاطر همين سموم بدن دفع مي‌گردد.
1.     پوست و ريشة انار ضدكرم مي‌باشد.
2.     انار معتدل ، مقوي ، ملين ، ادار آور و ضد تشنگي مي‌باشد.
3.     اگر بعد از غذا انار شيرين خورده شود رنگ چهره زيبا و غذا آسان هضم مي‌شود.
4.     كساني كه لاغر هستند خوردن انار براي آنها مفيد است البته نوع شيرين آن.
5.     انار شيرين براي كساني كه يرقان دارند مفيد است، يك ساعت قبل يا بعد از غذا ميل شود.
6.     انار شيرين سرفه را تسكين مي‌دهد و صدا را باز مي‌كند (براي كساني كه آواز مي‌خوانند).
7.     انار شيرين خارشهاي بدن را تسكين مي‌دهد.
8.     طبع انار ترش سرد است.
9.     مقوي معده و كبد است، البته انار شيرين.
10.  كساني كه زخم معده دارند انار ترش ممنوع است. به طور كلي زياده‌روي در مصرف انار ترش امكان به وجود آمدن زخم معده را دارد.
11.  جهت درمان زخمهاي دهان روزي چندبار آب انار ترش را در دهان نگه داشته و مزمزه نماييد.
12.  جهت درمان زخم داخل بيني يا گوشت اضافي روي زخمها آب انار ترش را بجوشانيد تا غليظ شود، سپس با عسل مخلوط نماييد و بر روي آنها بماليد.
13.  رب انار مقوي بدن و چاق كننده است.
14.  رب انار يبوست مي‌آورد.
15.  خوردن انار غم و اندوه را از بين مي‌برد.
16.  كساني كه ميل به خوردن خاك و چيزي ديگر دارند با خوردن رب انار از بين مي‌رود.
17.  خانم ‌هاي حامله اگر در دوران حاملگي رب انار بخورند ويار آنها از بين مي‌رود.
18.  براي از بين بردن ترشحات سادة زنانگي از دمكردة گل انار روزي 2 استكان استفاده شود. 5 گرم گل خشك در 200 سي‌سي آب جوش 20 دقيقه دم كرده، بنوشيد.
1.     هيچگاه خربزه را ناشتا نخوريد امكان دارد باعث فلج شود و يا تب‌هاي صفراوي به وجود آيد.
2.     بهترين زمان خوردن خربزه ميان دو وعده غذا مي‌باشد.
3.     پوست خشك خربزه 10 گرم در 50 سي سي آب جوشانده روزي چهار مرتبه ميل شود امكان انداختن سنگ كليه و مثانه را دارد.
4.     كمي از پوست خشك خربزه را اگر در گوشت بندازيم باعث زود پخته شدن آن مي‌شود.
5.     ماليدن پوست خربزه به صورت باعث جلاي پوست مي‌شود.
6.     پوست خربزه در حمام اگر به بدن ماليده شود پاك كنندة خوبي است.
7.     كساني كه كم خون هستند خوردن خربزه را 2 ساعت بعد از غذا فراموش نكنند.
8.     خربزه ادرارآور و لينت دهنده است.
9.     خربزه به معالجه كيسه صفرا كمك مي‌كند.
10.  خربزه براي كساني كه رماتيسم يا بواسير دارند مفيد است.
11.  خربزه چاق كننده است در فواصل غذا خورده شود.
12.  براي شفاف شدن پوست و رفع زردي آن مي‌توان از ماسك تخم خربزه + شيره انگور + تخم زيتون استفاده نماييد.
13.  براي از بين بردن منافذ و سوراخ‎ها‌، تخم خيار + تخم كدو + تخم خربزه به مقدار مساوي پودر كرده در شير حل نموده به مدت نيم ساعت بصورت ماسك روي پوست بگذاريد.
1.     انگور داراي كلسيم ، آهن ، فسفر ، سيلسيم و املاح معدني است و منگنز و يد را نيز دارد.
2.     انگور داراي ويتامين‌هاي و B و C و و D است.
3.     انگور ميوة جواني است.
4.     تأمين كنندة‌ غذاي عضلات و روشن كنندة مغز و تقويت حافظه است.
5.     خود انگور از شراب آن بهتر است.
6.     خوردن انگور از كم خوني جلوگيري مي‌كند مخصوصاً براي كودكان در فواصل غذا ميل شود.
7.     انگور ميوة خوبي براي خانمهاي حامله است و از خطر سقط جنين جلوگيري مي‌كند.
8.     خانمهاي شيرده اگر انگور بخورند شير آنها زياد ، مقوي و مغزّي براي كودك خواهد بود.
9.     كساني كه مرض قند دارند از خوردن انگور نگران نباشند زيرا انگور به خاطر اسيدهايي كه دارد قند خون را بالا نمي‌برد.
10. كساني كه ريه‌هاي آزرده دارند انگور غذاي خوبي است.
11. قابل توجه گياه‌خواران و ديگران در ماههاي مرداد، شهريور و مهر بيشتر از هر زمان ديگري انگور بخوريد.
12.  انگور اشتهاآور است.
13. انگور رماتيسم را درمان مي‌كند، اگر چاق هستيد صبح تا ظهر انگور بخوريد و غذاي ديگري نخوريد.
14.  انگور فشار خون را برطرف مي‌كند. 10 صبح و 5 عصر ميل شود.
15.  هيچ وقت انگور را به عنوان دسر نخوريد.
16.  انگور را با گوشت و چربي نخوريد.
17.  انگور با گوشت و شير نمي‌سازد.
18.  انگور با دانه‌هاي روغني سازگاري ندارد.
19.  انگور با سبزيهاي خوردني و گوجه‌فرنگي سازگاري ندارد.
20.  اگر انگور با گوشت و ماهي خورده شود براي كبد بسيار مضر است و خون مسموم مي‌شود و امكان اسهالهاي شديد دارد.
21.  مهمترين مسئله براي انگور، دانستن اين است كه چه زمان و با چه چيزي خورده شود.
22.  انگور با نان برشته سازگار است.
23.  انگور با برنج، پرتقال، سيب زميني تنوري و خربزه سازگار است.
24.  هضم آب انگور بسيار آسان است و داراي كالري زيادي است.
25.  كساني كه مي‌خواهند چاق شوند انگور را همراه با غذاي سازگار بخورند.
26.  كساني كه زردي دارند 25 گرم از برگ انگور را در يك ليتر آب جوشانده روزي 3 ليوان بخورند.
27.  اگر هر صبح ناشتا يك قاشق از اشك مو بنوشيد سنگ كليه و مثانه برطرف خواهد شد.
28.  روش به دست آوردن اشك مو: هنگامي كه ما سرشاخه‌هاي مو را مي‎زنيم آبي از سرشاخه بيرون مي‌آيد كه به آن اشك مو مي‌گويند.
29.  كساني كه مي‌خواهند لاغر شوند قبل از غذا 2 قاشق از آب غورة انگور ميل كنند. افراط در خوردن آبغوره نشود.
30.  خاكستر شاخه‌هاي انگور به صورت ضماد جهت ورم بيضه مفيد است.
31.  خاكستر شاخه‌هاي انگور جهت بواسير مفيد است. بصورت ضماد بگذاريد بدين صورت خاكستر شاخه‌هاي انگور با آب تره مخلوط به صورت ضماد بگذاريد.
32.  انگور چون تشعشعات خورشيد را جذب نموده بهتر است خالص خورده شود.
33.  انگور دافع سودا ، نرم كنندة سينه و برطرف كنندة ترشي خون است.
1.     طبع زيتون گرم، معتدل و بسيار خشك است.
2.     براي درمان فشارخون 15 گرم برگ زيتون در يك ليتر آب جوش دم كرده يك ساعت بعد از غذا يك فنجان بنوشيد.
3.    براي درمان نقرس 50 گرم برگ يا پوست درخت زيتون در يك ليتر آب بجوشانيد روزي 3 فنجان ميل شود توجه داشته باشيد كساني كه فشار خون آنها پائين است با احتياط مصرف كنند.
4.     براي درمان يبوست صبح ناشتا يك قاشق روغن زيتون ميل كنيد.
5.     براي سنگ صفرا و تحريك كبد صبح ناشتا يك قاشق روغن زيتون و بعد از 15 دقيقه يك ليوان آب جوش ميل كنيد.
6.     براي برنزه شدن پوست ماليدن روغن زيتون و گرفتن حمام آفتاب مفيد مي‎باشد.
7.     برگ درخت زيتون ضدعفوني كننده است.
8.     دم كردة برگ درخت زيتون آرام بخش و براي ناراحتي‌هاي عصبي مفيد مي‌باشد.
9.     براي درمان نقرس از تركيب روغن زيتون و صمغ كاج استفاده نماييد.
روش تهيه بدين صورت است: روغن زيتون و صمغ كاج به طور مساوي در يك شيشه درجه دار ريخته و آن را در آب جوش قرار داده شيشه را خوب تكان مي دهيم تا مخلوط شوند سپس به محل درد مي‌ماليم.
10.  براي تقويت دندانها و لثه‌ها با انگشت آغشته به روغن زيتون آنها را ماساژ دهيد.
11.  ماليدن آب دم كردة برگ، چوب و ريشه زيتون براي رفع سردرد، سرگيجه مفيد است.
12.  ضماد برگ زيتون براي ورم‌هاي گرم چشم مفيد است.
13.  مزمزه با آب برگ زيتون براي دندان درد مفيد باشد.
14.  صمغ درخت زيتون مقوي ذهن و حافظه است.
15.  مزمزه با آب نمكي كه زيتون در آن پرورده شده است به لثه‌ها استحكام مي دهد و مفيد براي دندان است.
16.  خاكستر چوب زيتون با عسل و آب ميوة زيتون براي جلوگيري از ريختن مو و كچلي و جوش سر مفيد است.
17.  كساني كه درد سياتيك دارند صبح حدود 50 گرم روغن زيتون با آب ولرم يا ماءالشعير ميل كنند. علاوه بر اينكه مسهل قوي مي‌باشد درد سياتيك را هم خوب مي‌كند.
18.   براي دفع سنگ‌هاي مثانه و يا صفراوي مي‌توان روغن زيتون 50 گرم همراه آب گرم ميل نمود.
19.  ماليدن روغن زيتوني كه چند سالي از عمر آن گذشته باشد براي تقويت چشم مفيد است.
20.  دم كردة برگ زيتون براي كساني كه بيماري قند دارند يك نوشيدني خوبي است و نافع مي‌باشد. 20 گرم برگ خشك در يك ليتر آب سرد يك شب بگذاريد بماند سپس 20 دقيقه بجوشانيد صاف نموده روزي 4 نصف استكان ميل شود.
1.     طبع خرما گرم و خشك است.
2.     براي رفع خشونت و نرم كردن سينه 50 گرم خرما در 1000 گرم آب جوشانده صاف نموده روزي 2 تا 3 استكان بخوريد. البته اين براي افراد سرد مزاج بسيار خوب است.
3.     براي تقويت كليه از شربت فوق استفاده كنيد.
4.     كساني كه درد كمر يا درد مفاصل دارند مي توانند از شربت خرما كه در شماره 2 آمده است استفاده كنند.
5.     اگر خرما با شنبليله خورده شود جهت سنگ مثانه مفيد است.
6.    براي تقويت نيروي جنسي خرما را در شير تازه خيس كرده كمي دارچين بزنيد و صبح به عنوان صبحانه بخوريد و سپس كمي شير بالاي آن ميل كنيد. البته براي گرم مزاجان زياد خوب نيست.
7.    كساني كه مي‌خواهند سنگ مثانه‌شان خرد شود از دمكردة آن استفاده كنند (دم كرده هسته خرما) و دم كردة آن بسيار قابض است و كساني كه يبوست دارند سعي كنند در هنگام استفاده از دم كردة خرما از غذاهاي ساده و ملين استفاده كنند.
8.     به خاطر وجود ويتامين B در خرما ميوه خوبي براي تعادل اعصاب و نيز باعث رشد است.
9.     فسفري كه در خرما وجود دارد باعث سر زنده نگاه داشتن سلول‌هاي عصبي مي ‌شود.
10.  براي كمبود آهن بسيار مفيد است.



تاریخ: پنج شنبه 22 آبان 1393برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 130
بازدید هفته : 145
بازدید ماه : 158
بازدید کل : 47838
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


فا src="http://tinatools.persiangig.com/tools/fal/2.gif">