اگرزخم معده داریدبخوانید
سلام دوستان خوش آمدید
خوش آمدید

مسکن مصرف بیرویه قرصهای مسکن، زخم معده را تشدید میکند. یک متخصص بیماریهای داخلی گفت: مصرف سیگار، مشروبات الکلی و استرس زمینهساز بسیاری از زخمهای پپتیک است. ایسنا، درخصوص بیماریهای زخم معده و پپتیک افزود: بیماریهای زخم معده و پپتیک..

 مصرف سیگار، مشروبات الکلی و استرس زمینهساز بسیاری از زخمهای پپتیک است.
ایسنا، درخصوص بیماری
های زخم معده و پپتیک افزود: بیماریهای زخم معده و پپتیک جز بیماریهای بسیار شایع در جوامع ما هستند.

 این بیماریها از طریق علائم بالینی، فیزیوپاتولوژی و اقدامات درمانی تشخیص داده میشوند.

 درد در قسمت فوقانی شکم، نفخ، سنگینی سردل، سوزش و ترش کردن در قسمت فوقانی و پشت جناغ سینه، ضعف، بیاشتهایی، کمخونی، تپش قلب، کاهش وزن، خستگی زودرس، کمحوصلگی و کم انرژی بودن از علائم زخم معده و پپتیک است.

 علائمی از جمله استفراغ، حالت تهوع، استفراغهای خونی و دفع مدفوع سیاه و قیری رنگ از علائم خطرناک این بیماری است.

 بیماران به ویژه کسانی که سنشان بالاست با مواجه شدن با این گونه علائم سریعاً به پزشک مراجعه کنند، تصریح کرد: استفراغ، استفراغ خونی، کاهش وزن، گیر کردن غدا هنگام بلع مواد غذایی در پشت جناغ سینه وغیره از جمله علائم آلارم یا هشداردهنده هستند که درصورت بروز چنین عواملی بیمار باید سریعاً به اورژانس انتقال داده شود.

 درصورتی که بیماران بین 40 تا 45 سال علائم هشداردهنده را نداشته باشند با انجام آندوسکوپی نوع زخم معده آنها تشخیص و در صورتی که علائم به صورت زخم معده شدیدتری باشد احتمال بروز سرطان معده وجود دارد.

بیماری زخم معده علل میکروبی دارد و در مواردی نیز استفاده بدون تجویز پزشک از قرصهای مسکن ضد التهاب، دیکلوفناک، ناپروکسن، ایندومتاسین و ایپوپروفن میتوانند عوارض گوارشی را تشدید کند.

 در برخی شرایط سنی خاصی، بیماران به استفاده از داروهای مسکن نیاز دارند و باید همزمان داروهای محافظت کننده معده نیز استفاده کنند که در این شرایط باید با پزشک معالج خود مشاوره کنند.

وی با بیان اینکه زخم معده و دوازدهه جز بیماریهای شایع در همه جوامع هستند، ادامه داد: صنعتی شدن جوامع، وضعیت شغلی و استرسهای شایع میزان بیماریهای گوارشی را افزایش میدهند.

 افراد از مصرف قرصهای مسکن به شکل بیرویه اجتناب و افرادی که دارای علائم هشداردهنده هستند حتماً با نظر پزشک دارو مصرف کنند.

غذاهای خاصی در جهت ایجاد زخمهای معده به شکل اثبات شده وجود ندارد و افرادی که از بیماری معده رنج میبرند مصرف ترشیجات و ادویهجات میتواند علائم این بیماری را تشدید کند که توصیه می شود از مصرف این مواد اجتناب کنند.

منبع : salamatnews.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط عبدالملکی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 70
بازدید کل : 47750
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


فا src="http://tinatools.persiangig.com/tools/fal/2.gif">